Nieuws

euconsulting
Klant in de kijker:
Bruynseels Vochten
euconsulting
Totaaloplossing telefonie voor Sint-Goedele
euconsulting
Cloud Telephony voor 't Klaverblad
euconsulting
Waarom Euconsulting?

Klant in de kijker:

Bruynseels Vochten

bruynseels vochten

Bruynseels Vochten is als familiebedrijf al ruim 40 jaar de specialist in buitenschrijnwerk op maat. Van ramen, deuren, veranda’s, serres tot volledige poolhouses, alles wordt in eigen atelier gemaakt, op maat van de klant. We praten met hen over het bedrijf, Corona en duurzaamheid. En natuurlijk ook over de samenwerking met euconsulting.

Corona
De afgelopen pandemie was voor ons een drukke periode, zegt projectleider Pieter Van Oevelen. Mensen waren thuis en gingen ook investeren in comfort in en rond de woning. Tijdens de lockdown zelf was het moeilijker om met klanten in contact te komen – ramen opmeten kan je nu eenmaal niet online doen – maar eens die voorbij was hebben we dat snel kunnen inhalen.

Duurzaamheid staat voorop
Ook bij Bruynseels Vochten staan ecologie en duurzaamheid hoog op de agenda. Al onze ramen en deuren zijn isolerend, zegt Pieter van Oevelen, dus dat levert voor de klant een flinke energiebesparing op. De steeds strenger wordende EPB normen voor nieuwe woningen dwingen ons ook om te blijven investeren in steeds beter isolerende materialen.

Als bedrijf zelf kiezen we eveneens heel bewust voor duurzaamheid. We leggen zonnepanelen op ons dak om gebruik te maken van hernieuwbare energie. Elektriciteit is onze enige energiebron, die willen we nu zelf op een groene manier gaan opwekken.

Daarnaast gaan we ook steeds meer materialen recupereren om bewuster met onze productieprocessen om te gaan.

Subsidies en service
Ook voor de klant is duurzaamheid uiteraard belangrijk. Wij adviseren hen in materiaalkeuze, beste prijs/kwaliteit én in mogelijke subsidies die ze kunnen krijgen voor investeringen in goede isolatie. Omdat we dicht bij onze klanten staan kunnen we hen die extra service ook bieden.

We informeren en adviseren onze klanten vooraf zo goed mogelijk. En we zijn een lokaal bedrijf, dus mocht er nadien toch nog een aanpassing nodig zijn, dan zijn we snel ter plekke. Service na verkoop is steeds belangrijker, want dat is iets wat sommige goedkope buitenlandse spelers niet kunnen bieden. En dan zit je als klant natuurlijk met een probleem.

Opleiding voor onze medewerkers
De war on people woedt volop. Het is steeds moeilijker om geschoolde medewerkers te vinden. Daarom werven we nu vooral mensen aan met een generiek profiel, die we dan intern zelf gaan opleiden.

Daardoor kijken we ook minder naar het diploma, maar wel naar de wil om te werken en het inzicht in de functie. Dus ook iemand zonder technische achtergrond, maar met de juiste vaardigheden, is meer dan welkom bij ons.

We vinden tevredenheid van de werknemers ook heel belangrijk om onze mensen te kunnen houden. We zijn een familiebedrijf waar je echt geen ‘nummer’ bent, we verlonen heel correct en we bieden ook extra-legale voordelen.

Bruynseels Vochten is al sinds 2010 klant bij euconsulting
Door te blijven moderniseren en investeren in processen willen we onze organisatie nog sterker maken. Daarbij is ook productvariatie belangrijk. Zo zijn we nu volop aan het inzetten op de maken van poolhouses en bijgebouwen. Mensen werken steeds vaker van thuis uit, we willen hen dan ook het comfort bieden om in de beste condities thuis te werken en te genieten.

Ons bedrijf en euconsulting: een goede match
Bruyneels Vochten is al sinds 2010 klant bij euconsulting. Die samenwerking loopt volgens Pieter Van Oevelen bijzonder vlot: net als wij staat ook euconsulting dicht bij de klant. We kunnen hen op elk moment rechtstreeks bellen als het nodig is. Je krijgt meteen een echte persoon aan de lijn, geen bandje met een onpersoonlijk keuzemenu.

Ze bieden goede service, aan heel concurrentiële prijzen. Maar vooral die persoonlijke servicesteekt erbovenuit. Toen we in 2010 overstapten van onze vorige telefonieprovider naar euconsulting, deed die provider geen enkele moeite om ons terug te halen. Ze waren toen heel groot en dachten het niet nodig te hebben. Maar toen steeds meer klanten er vertrokken kon er plots wel iets aan de prijs worden gedaan. Dat geeft weinig vertrouwen en is vooral géén service, iets wat euconsulting ons wel biedt.

De mensen van euconsulting komen trouwens jaarlijks bij ons langs om onze abonnementen te optimaliseren. Zo kan het zijn dat we nog een actief abonnement hebben dat we niet meer gebruiken en dat ze dan met ons bekijken en eventueel opzeggen. Of andersom: soms is een iets duurdere formule goedkoper op het eind van de rit. Ze volgen dat zelf proactief op. Dat is service!

Waarden en normen
We zien onze waarden en eigenheid (een klein bedrijf met een persoonlijke service) ook terugkomen bij euconsulting. Dat is heel belangrijk voor ons. In die persoonlijke service maakt euconsulting echt het verschil. Zij zitten tussen ons en de grote operatoren en dat bespaart ons heel wat tijd om zelf naar de beste oplossingen te zoeken. Want dat is iets wat de grote spelers niet voor jou doen. En al zeker niet op maat.

Klant in de kijker:

Totaaloplossing telefonie voor Sint-Goedele

sint goedele

Sint-Goedele Brussel biedt buitengewoon onderwijs en naschoolse opvang aan op 27 verschillende locaties. De scholengemeenschap was op zoek naar een allround service-partner in telefonie en ICT die hun noden begrijpt.

Gesneden koek voor Business Partner euconsulting, een partner met een ruime en jarenlange telecom en ICT-ervaring. Voor Sint-Goedele Brussel was het belangrijk één centraal aanspreekpunt te hebben en niet oeverloos met verschillende partijen te moeten overleggen. Specifiek in het onderwijs is “1 stop-shopping” vooral een doorslaggevend argument.

De correcte behoefte-analyse met een gerichte oplossing
De klant was twee jaar geleden gemigreerd van OOVP naar Shape. Een tariefplan specifiek dat perfect aansluit op de snel evoluerende bedrijvenwereld. Een duidelijke tevredenheid over de service mondde uit in gesprekken om ook de vaste telefonie aan te pakken. Dit resulteerde in de implementatie van een volledig pakket: 236 Shape-tariefplannen; 27 Shape & Fix-oplossingen; en een BKM-telefooncentrale op een 10-tal sites. De implementatie werd in december 2020 afgerond.

Een vlotte samenwerking
De samenwerking met BKM(in casu Bram Mullens, Koen Petré en Robbert Sneppe) was een perfecte match met het DNA van euconsulting: succes bereik je met support en service. Om het resultaat te vervolledigen was ook de rol van Astrid D'Olieslager (EDP) een doorslaggevende factor. Iedereen werkte perfect samen, tot grote tevredenheid van de klant.

Klant in de kijker:

Cloud Telephony voor
't Klaverblad

klaverblad beerse

't Klaverblad in Beerse is een lokale drankenhandel die bestaat uit een jong en dynamisch team van 7 werknemers. Wat begon als een kleine winkel is ondertussen uitgegroeid tot een gevestigde waarde omtrent het verkopen van dranken, speciaal bieren, kwaliteitswijnen, spirits en verzorgen van kleine tot grote evenementen.

Naast een fysieke winkel in Beerse levert het 't Klaverblad ook aan een horecapark en evenementen (groot of klein, van tien tot tienduizend personen). Bovenop deze hoofdactiviteiten beheren zij nu eveneens een online webshop die erbij is gekomen om ook digitaal het aanbod ter beschikking te stellen.

Als business partner staan wij al jaren in voor de mobiele telefonie van Drankenhandel 't Klaverblad. Hieruit is dan de Cloud Telephony oplossing voortgevloeid. Lees hieronder het verhaal van tevreden klant Philippe Van Sande.

Inspelen op de noden van de klant.
Voornamelijk het keuzemenu en doorschakelen was iets dat we misten in onze oude oplossing. We waren op zoek naar een betaalbaar en flexibel alternatief. Vroeger kwamen alle telefoons bij mij terecht. Dus wanneer een klant belde voor het bestellen van een biermand, moest ik naderhand zelf naar mijn collega bellen om deze bestelling door te geven. Dat is natuurlijk dubbel werk.

Nu komen de oproepen dus meteen binnen bij de juiste persoon. Dit komt ook professioneler over naar onze klanten toe.

Het is belangrijk dat wanneer mensen inbellen dat ze meteen bij de juiste mensen terechtkomen. Dit bespaart in tijd en dus in efficiëntie en klanttevredenheid.

Service op maat van het bedrijf.
De communicatie zat meteen goed. Er was dus sprake van een vernieuwing van onze oude telefoonoplossing. Vervolgens is een collega meteen ter plaatse gekomen om te kijken wat de mogelijkheden waren en hij heeft de Cloud Telephony van Orange toegelicht en hoe dit van toepassing zou zijn op onze specifieke werkprocessen.

Met Cloud Telephony speelt Orange in op de gewijzigde behoeften van bedrijven en werkprocessen wat vaste telefonie betreft. Cloud Telephony zorgt ervoor dat uw werknemers hun vast nummer altijd kunnen gebruiken zelfs nu dat thuiswerk meer en meer ingeburgerd geraakt en de meeste werknemers geen vast bureau meer hebben. Cloud Telephony verplaatst de klassieke telefooncentrale naar de cloud. Hierdoor zijn wijzigingen (keuzemenu, andere openingsuren, call-forwarding, …) gemakkelijk uit te voeren, zonder dat daar een technische interventie voor nodig is.

Alle nodige updates worden automatisch uitgevoerd in de cloud, zodat alle nieuwe functionaliteiten direct beschikbaar zijn.

- Cloud Telephony heeft zeer veel interessante en flexibele mogelijkheden: - Mobiele en Desktop App - 10 gebruikers met alle bel- en samenwerkingfuncties inbegrepen - Tot 6 simultane oproepen mogelijk - 20 uren aan nationale oproepen inbegrepen met onbeperkte fleet calls - Veel personalisatiemogelijkheden (openingsuren, doorschakelen, keuzemenu's ...)

Waarom

euconsulting?

waarom euconsulting

Bedrijven worden vandaag overstelpt met allerhande aanbod voor internet en telefonie. Dat zal voor uw bedrijf niet anders zijn. Maar ziet u het bos nog door de bomen? Weet u welk aanbod er best aansluit bij uw noden? Hoe zorgt u ervoor dat u enkel maar betaalt voor wat u echt nodig heeft? En bent u er zeker van dat u optimaal bereikbaar bent op uw vaste nummer, ook terwijl u in het buitenland bent, zonder voor een torenhoge telefoonrekening aan te kijken bij terugkomst?

euconsulting heeft bijna 25 jaar ervaring in telefonie-oplossingen op maat van bedrijven. Als preferred Orange partner bieden wij u een totaalpakket aan diensten die uw business ondersteunen. We staan heel dicht bij onze klanten. Daardoor weten we precies wat er nodig is en kunnen we snel schakelen tussen uw bedrijf en de provider.

Kiest u voor zo’n totaalpakket bij euconsulting, dan verdubbelen we uw data. Zoiets is uniek in de telecomwereld! Vraag ons zeker naar de mogelijkheden.

Telecomoplossingen voor bedrijven.
Of u nu een startende zaak bent, of een groot bedrijf, elke onderneming heeft eigen noden voor telecommunicatie en internet. Misschien zijn uw vertegenwoordigers vaak op de baan – of zelfs in het buitenland – terwijl uw ondersteunende diensten vanop kantoor of van thuis uit werken.

En misschien heeft u het liefst dat iedereen met één vast nummer bereikbaar is, waar die persoon zich ook bevindt. Want goed bereikbaar zijn is natuurlijk essentieel voor een organisatie. Maar hoe pakt u zoiets aan, zonder uzelf blauw te betalen aan producten en diensten die misschien niet eens op elkaar zijn afgestemd?

Daarvoor rekent u op euconsulting als business partner. Wij brengen uw noden, eisen en wensen in kaart en stellen u een oplossing op maat voor. Heeft u vragen over uw telecom oplossingen?
Wijzigen uw noden omdat u zich anders organiseert of omdat uw onderneming groeit? Komen er nieuwe producten op de markt die nog beter aansluiten bij uw activiteiten?

U hoeft zelf de weg niet te zoeken door het bos van aanbieders. Met euconsulting aan uw zijde krijgt u precies wat u nodig heeft.

Ervaren team
Ons ervaren team van business partners werkt verspreid over Vlaanderen. Zo zijn we steeds bij u in de buurt voor vragen, een gesprek of een oplossing op maat. Wij denken mee met uw bedrijf en dichten de kloof tussen u en uw telecomprovider.

Hoewel wij een onafhankelijk team zijn, worden wij voortdurend getraind en ondersteund door de experten bij Orange. Daar hebben wij onze rechtstreekse aanspreekpunten, waardoor we voor u heel veel tijd kunnen besparen.

Wil u graag eens een vrijblijvend gesprek voeren over de beste telecom oplossing voor uw bedrijf? U vindt de euconsulting business partners op onze website.

Eén factuur
Als bedrijf wil u natuurlijk het overzicht bewaren over uw data- en communicatiekosten. euconsulting zorgt voor duidelijkheid! Alle diensten worden samengebracht op één factuur, die u rechtstreeks van Orange ontvangt.

Mobiel en vast, data en telefoon, alles wordt op elkaar afgestemd zodat u niets teveel betaalt. Zo kan u zich concentreren op de core business van uw bedrijf: euconsulting zorgt voor uw bereikbaarheid.

Trouwens: data, telefonie en ICT zijn nauw met elkaar verbonden. Daarom bieden we in samenwerking met Orange dochter BKM ook IT oplossingen voor uw bedrijf aan.

Meer weten? Neem vandaag nog contact met ons op!

Uw oplossing

Klaar om uw telecom oplossing te ontdekken?

Eu Consulting